Sluit Menu

In de lagere school zijn theatertrajecten voornamelijk gericht op expressie. In overleg met je school kiezen we de juiste inhoud, van waaruit we de sessie opbouwen. We werkten bijvoorbeeld al rond het heelal of de diepzee.

Wil je leerlingen laten ontdekken hoe sterk hun verbeelding kan zijn? Laat hen via Larf! op een originele manier kennismaken met taal en lichaamsexpressie. Het is belangrijk dat iedereen zich goed voelt in de groep en op zijn manier aan bod komt. Een toonmoment kan, maar is zeker geen doel op zich.

Contact/boekingen

tom@larf.be / +32 (0) 9 365 09 43

BOEK EEN TRAJECT OP MAAT

Prijzen en praktische info

Aanbod lagere school 2021/22

Fantastische Feiten [nieuw]

5de en 6de leerjaar - focus op verbeelding, expressie, samenwerken, acteren voor een camera

Je eigen verhalen verzinnen of de waarheid een draai geven? Bij Fantastische Feiten kan het! Haal zowel een theatermaker als videokunstenaar in je klas, bouw die om tot een tijdelijke redactie en ga samen op zoek naar feiten die nooit het nieuws halen. Achter elke hoek of in elke gang schuilt wel een verhaal. Journalisten, factcheckers, nieuwslezers, onderzoekers, razende reporters  en verwarde getuigen… Iedereen heeft de handen vol om een sensationele uitzending te boetseren. Verdeel de rollen en versla de feiten! Het eindresultaat is een unieke video met het originele nieuws van de dag.

Deze workshop duurt minstens 3 uur en wordt door zowel een theatermaker als videokunstenaar begeleid. Larf! voorziet een camera en greenkey.

BOEK FANTASTISCHE FEITEN

Breek in met Larf! 

vanaf 3de leerjaar - focus op verbeelding, samenwerken & spelplezier

Wat ligt er verstopt achter die deur in de refter die steeds op slot is, wonen er leerkrachten op de stoffige schoolzolder en waar gaat de trap heen waar je niet op mag? Je directie overhandigt jou de sleutels van het schoolgebouw en samen met je klas ontdek je de verhalen en de geschiedenis van de school.

Met make-up, licht of rook transformeren de leerlingen de lokalen en zichzelf. Ze creëren personages die hun verhaal vertellen, improviseren monologen en dialogen, verzinnen een blik in het verleden of de toekomst. De uitkomst zijn theatrale interventies in het schoolgebouw en uiteindelijk blijft in de ruimte een herinnering achter, zoals een zelfportret van een personage, een afscheidsbriefje of een gedicht.

Nieuwsgierigheid en een kritische ingesteldheid zijn in deze sessie cruciaal. De kinderen nemen initiatief en onderzoeken en bekijken hun school op een manier die fantasierijker is dan op een doordeweekse schooldag. Ze stellen zich open op tegenover elkaar en de ruimte en vertolken met taal, lichaamsexpressie en tekeningen een eigen verhaal.

BOEK BREEK IN MET LARF!

Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze voorstellingen en ateliers.

Aanmelden nieuwsbrief