Sluit Menu

In de lagere school zijn theatertrajecten vooral gericht op expressie. In overleg met je school kiezen we de juiste inhoud, van waaruit we de sessie opbouwen. We werkten bijvoorbeeld al rond het heelal of de diepzee.

Het is belangrijk dat iedereen zich goed voelt in de groep en op zijn manier aan bod komt. Een toonmoment kan, maar is zeker geen doel op zich. Voor wie zijn school eens op een andere manier wil ontdekken bieden we onderstaande formule aan. 

 

Contact/boekingen

tom@larf.be / +32 (0) 9 365 09 43

 

Breek in met Larf! 

Wat ligt er verstopt achter die deur in de refter die steeds op slot is, wonen er leerkrachten op de stoffige schoolzolder en waar gaat de trap heen waar je niet op mag? Je directie overhandigt jou de sleutels van het schoolgebouw en samen met je klas ontdek je de verhalen en de geschiedenis van de school.

Met make-up, licht of rook transformeren de leerlingen de lokalen en zichzelf. Ze creĆ«ren personages die hun verhaal vertellen, improviseren monologen en dialogen, verzinnen een blik in het verleden of de toekomst. De uitkomst zijn theatrale interventies in het schoolgebouw en uiteindelijk blijft in de ruimte een herinnering achter, zoals een zelfportret van een personage, een afscheidsbriefje of een gedicht.

Nieuwsgierigheid en een kritische ingesteldheid zijn in deze sessie cruciaal. De kinderen nemen initiatief en onderzoeken en bekijken hun school op een manier die fantasierijker is dan op een doordeweekse schooldag. Ze stellen zich open op tegenover elkaar en de ruimte en vertolken met taal, lichaamsexpressie en tekeningen een eigen verhaal.

 

TRAJECT OP MAAT

Wil je leerlingen laten ontdekken hoe sterk hun verbeelding kan zijn? Laat hen op een originele manier kennismaken met taal en lichaamsexpressie via een theatertraject op maat. In overleg met de leerkracht kiezen we een thema van waaruit we 1 of meerdere sessies vormgeven. Dit kan een onderwerp zijn dat in de klas regelmatig aan bod komt of net een fris en nieuw thema dat hun fantasie meteen prikkelt.

Soms is het fijn om een [intern] toonmoment te houden, soms past dat niet. Elke klas, elk kind en elk proces is anders. 

 

Blijf op de hoogte

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze voorstellingen en ateliers.

Aanmelden nieuwsbrief